Župan Boban: najprije iskoristiti obnovljive izvore energije - sunce, vjetar i vodu

U Dugopolju je u četvrtak održana svečana sjednica uoči proslave Dana općine Dugopolje i svetog Mihovila, kojoj su nazočili mnogi uzvanici iz političkog života. Među njima je bio i župan Blaženko Boban, pa smo iskoristili ovu priliku da ga priupitamo što misli o projektu TE Peruća.
– Ispričat ću vam što sam doživio u Izraelu, unazad 7, 8 dana, tijekom svjetskog foruma o navodnjavanju, gdje sam bio pozvan od strane veleposlanice Izraela. Pitao sam jednog od menadžera iz izraelske tvrtke koja je prva u svijetu u navodnjavanju, koja je tajna njihovog uspjeha. Rekao mi je da je “dragi bog je dao Hrvatskoj vjetrove, sunce, vode, sve ono što je gotovo idealno. Vi ste se možda uljuljali u tu sigurnost, a nas je život naučio da se moramo boriti za svoju egzistenciju, a voda je egzistencija.” Te riječi su mi se jako usjekle i vjerojatno ima istine u tome. Ali, što se tiče energije i energetike, trebamo prvo iskoristiti sve prirodne, bogom dane resurse, a to su voda, sunce i vjetar. Mi smo jedna od najbogatijih zemalja u Europi po tim resursima. Pa, najprije iskoristiti te izvore energije, a onda tek, ako nam bude nedostatno, a neće,  razmišljati o nečemu drugom, ali u okvirima najviših ekoloških standarda. – rekao je Boban.
Je li Vam uopće zamislivo da netko želi ugroziti bazen pitke vode?
– Ja to ne mogu zamisliti. Nisam imao s nikim kontakt ili razgovor o ovom pitanju, osim što smo na zadnjoj Županijskoj skupštini imali razgovor o Deklaraciji, kad sam ja reagirao da ne možemo o tome razgvarati kad su nam materijali na klupe dostavljeni dva minuta uoči sjednice. Ponudio sam tematsku sjednicu na koju ćemo pozvati sve stručnjake iz ovog područja.
Znači, na ovo pitanje nećete reagirati kao član stranke, već kao stanovnik Dalmacije?
– Apsolutno. Rekao sam već kako ćemo donijeti nekakav dokument na toj tematskoj sjednici, kojim ćemo zaštiti sve izvore pitke vode na području naše, Splitsko – dalmatinske županije.
Ima li u Splitsko – dalmatinskoj županiji mjesta za daljnje hidroelektrane?
– Za hiroelektrane ima jako puno mjesta. Zbog ove borbe za ili ne termoelektrani Peruća u sjenu padaju dva bitna projekta, a to je reverzibilna hidrocentrala Vrdovo, koja je privatna investicija, ali i reverzibilna hidrocentrala Korita koju priprema HEP, a Splitsko-dalmatinska županija je partner. Svakako, po našim rijekama se može posložiti puno manjih hidrocentrala, pa čak i na malim rijekama, poput Jadra.
Pitali smo ga i što misli o izjavama župana Osječko-baranjske županije, Ivana Anušića,  koji je rekao kako nema bolje i sigurnije zemlje od Hrvatske, te okrivio medije za iseljavanje stanovništva.
– Na to pitanje ću vam odgovoriti stihovima jedne moje pjesme: “Ljubi sine zemlju svoju, od nje nikud nemoj ići. Nema sreće u tuđini, nije tamo ka u priči” – zaključio je Blaženko Boban.
Rade Popadić, dalmacijadanas

Primjedbe

Popularni postovi