OTVARANJE INFORMACIJSKOG CENTRA U ŽUPANIJI
„EDIC SPLIT“ – Informacijski
centar Europe Direct Split
Otvara se temeljem Okvirnog
sporazuma o partnerstvu između Javne ustanove RERA S.D. za koordinaciju i
razvoj Splitsko-dalmatinske županije i Europske komisije.
Svečano otvorenje centra – 14.
studenog 2014.
EDIC Split djelovat će u
prostorijama u prizemlju zgrade Splitsko-dalmatinske županije na adresi
Domovinskog rata 2, Split.
Za građane će biti otvoren svaki dan
od ponedjeljka do petka od 8.00 – 12.00 sati.
U EDIC centru rade dva djelatnika JU
RERA S.D.
Misija i uloga informacijskog centra
Europe Direct:
1.
Osnovne
usluge informiranja – pružaju usluge namijenjene lokalnim i regionalnim
potrebama koje omogućuju javnosti da dobije informacije, savjete, pomoć i
odgovore na pitanja o EU, osobito o pravima građana EU-a, prioritetima EU-a
(posebice o strategiji rasta 2020), Zakonodavstvu, politikama, programima i
mogućnostima financiranja.
2.
Proizvodi i
usluge priopćavanja – putem internetske stranice, društvenih mreža,
elektroničkog biltena, putem medija i promidžbenih materijala
3.
Organizacija
događanja - aktivnost sudjelovanje na događanjima
i organizacija događanja za određene lokalne ili regionalne skupine ili za širu
javnost posvećene temama koje se odnose na EU
Uspostavom Informacijskog centra Europe Direct za područje
Splitsko-dalmatinske otvara se mogućnost svim njenim građanima na dostupnost
informacija i savjetovanja o svim EU temama, od informacija o pravima građana
EU, prioritetima i politikama EU do informacija o mogućnostima financiranja
projekata kroz EU programe te savjetovanja po tim pitanjima. Uspostavom takvog
centra po konceptu „Sve na jednom mjestu“ cilj približiti EU građanima i
pružiti potpunu informaciju, te isto tako u slučaju zahtjeva za stručnom pomoći
oko pripreme konkretnih projekata za prijavu na EU programe pružiti savjet i
uputiti korisnika na specijalizirane izvore informacija te institucije koje mu
mogu pružiti stručnu pomoć. Na taj način
centar dopunjuje i podupire rad predstavništva Europske komisije i
informacijskih ureda Europskog parlamenta na lokalnoj i regionalnoj razini te
ujedno kroz povezivanje sa jedinicama regionalne i lokalne samouprave,
institucijama, ustanovama i sl. stvara institucionalnu mrežu podrške
korisnicima čime se ostvaruje dodana vrijednost na aktivnosti nadležnih
struktura. Ovakav način djelovanja olakšati će građanima komunikaciju s
tijelima i institucijama EU.
Cilj je učiniti informacije lako dostupnima za građane i ujedno i dati
priliku građanima da izraze i razmijene stajališta o svim područjima djelovanja
EU-a, a posebno onima koji utječu na svakodnevni život ljudi. Informacijski
centar osim ovog dijela informiranja, ima za cilj i promicanje aktivnog
sudjelovanja građana na lokalnoj i regionalnoj razini. Informacijski centar
kroz konferencije i događanja kao jedan od ciljeva ima poticati rasprave te
prijenos povratnih informacija građana EU, a ujedno kroz ovakav način
komunikacije omogućava transparentnost djelovanja EU institucija.
Primjedbe