Vino od duvanjskog grožđa - e to je vijest!!!

Berba grožđa u Mokronogama, kod Marka Bakovića Kosalja

b_300_250_16777215_00_images_Vinograd_Marka_Bakovica_Kosalja_Kosalj.jpgBrati grožđe u Dalmaciji i nije neka vijest , ali činiti to ovih dana u Mokronogama, u duvanjskome kraju na 900 metara nadmorske visine i dok puca bura, e, to je već nešto drugo.
U berbi grožđa danas smo bili kod gospodina Marka Bakovića Kosalja, koji upravo početak mjeseca listopada provodi u svome vinogradu, na površini oko četiri tisuće četvornih metara. Inače, živi na relaciji Bern - Omiš - Tomislavgrad. Danas je s prijateljima Bobanom, imenjakom Markom Bakovićem - Akanom i Jerkom Kelavom brao crno grožđe, pinot crni i beaujolais, a idućih dana na redu je berba bijeloga chardonnaya i švicarske heide. Naravno, u tom poslu Marku pomaže i njegova obitelj, pa čak i osamdesetosmogodišnja majka!
Već dvadeset šest godina bavim se proizvodnjom vina i isključivo za svoje potrebe jer sam veliki zaljubljenik u vina. Grožđe sam do sada uvijek kupovao i imao sam veliku želju isprobati se u uzgoju vinove loze u svome kraju. Na tu ideju sam došao prije dvadeset godina kada sam brao grožđe u švicarskome Vispu gdje ove sorte, na 1200 m n.v. jako dobro uspijevaju. Na tu moju ideju ovdje su mi se smijali i bili su skeptični. Drago mi je što ove jeseni imam dokaz za sveSumnjive Tome. U Duvnu se mogu uzgojiti ove sorte isto kao i Vispu!
Prvo vino Marko je uzgojio još prošle godine, na manjoj površini od tisuću četvornih metara. Tada je proizveo oko 70 litara bijeloga i 35 litara crnoga vina. Vjeruje da će željenu kakvoću i količinu dobiti ove godine, između 600 i 700 litara. Opisujući buke do sada uzgojenih vina u svojim Mokronogama, Marko kaže da imaju više specifičnosti. I jedno i drugo imaju slatkoću 20, što veli nije nikada uspio dobiti u Omišu. Okusi bijeloga vina su pomalo bademasti, orašasti, a crnoga izrazito harmonično voćni. 
Oni koji su probali prošlogodišnje mokronoško vino nisu htjeli vjerovati da je uzgojeno upravo u našim krajevima!
Uz dobro vino ide i lijepa hrana. Čini se da su Mokronožani u tome pravi gurmani. Ljeti pastrmka i šujički rakovi, a zimi suho meso, pršut, sir... Okrugli kruh ispod peke koji se nalazio na tavanici lijepe, kamene kuće, u kojoj se „ uljalo“ vino, sve je više mamio i naše poglede. 
Kamen, krš i maslina, vino, ganga... kaže pjesma Mate Bulića, mi dodajmo i grožđe, a Marko i smokve, jer namjerava isprobati uzgoj i  te kulture. Ne sumnjamo u njegov uspjeh, tim više što radi s guštom i ljubavlju.
I naravno, s komadom kruha probali smo grožđe, oboje je slatko, a vino ćemo iskušati u društvu provjerenih vinskih znalaca, iako boljega od Marka Kosalja odavno nismo sreli. 
Ne propustite pogledati fotografije u galeriji!
Zora Stanić /TC 
gallery1 
Galerija
 
Zora Stanić, Tomislavcity

Primjedbe

Popularni postovi