Vjekoslav Ivanišević: "Nije Split jabuka da je nagrizamo..."
Ovacije okupljenih na tribini o Istočnoj obali kandidatu
za gradonačelnika Vjekoslavu Ivaniševiću
Koordinacija
udruga „Stara gradska jezgra“ je u
četvrtak na tvrđavi gripe u Splitu organizirala tribinu o sadašnjosti i
budućnosti istočne obale splitske gradske luke.
Tribini su se
odazvali neki kandidati za gradonačelnike, ali je primjećeno da nije došao
nitko iz DAS-a koji je provodio natječaj za idejno rješenje istočne obale.
Poznato je da dio oko Lučke kapetanije pripada zoni pod zaštitom UNESCO-a, a
ostatak se nalazi u kontaktnoj zoni. Stvari se kompliciraju činjenicom da je
projekt u nadležnosti više institucija različitih razina vlasti. Mnogi problemi
u Splitu su ostali nerješeni upravo zbog te činjenice, kako se nedavno, žaleći
se novinarima, zapitao i aktualni gradonačelnik Kerum: „što ti sve vrijedi bez
podrške centralne vlasti“. On se zbog toga zapitao o smislu izbora,
prepuštajući strankama na vlasti da „imenuju“ (!?) svoje gradonačelnike bez
izbora. Njegov zamjenik, Jure Šundov,
koji je na čelu Povjerenstva za izradu Nacrta prijedloga Plana upravljanja
povijesnom jezgrom, je govorio o višegodišnjem lutanju bivše i aktualne gradske
vlasti i drugih partnera zaduženih za pronalaženje najboljeg prostorno
prometnog rješenja.
Na koncu se u
raspravu uključio arhitekt Vjekoslav
Ivanišević, kandidat HDZ-a za gradonačenika Splita i još jednom potvrdio
staru narodnu poslovicu: „Dajte dite materi“. Nadahnuto, stručno i vizionarski
je iznio svoje viđenje rješenja ovoga uistinu složenog problema. „Ozbiljan
program kandidata za gradonačelnika je riznica iz koje se projekti izvlače i u
koju se prijedlozi i inicijative ubacuju. Grad je prošaran točkama koje se ne
mogu rješavati pojedinačno, nego kao cjelina“ – rekao je Ivanišević,
uspoređujući grad s filharmonijom a gradonačelnika s dirigentom čija je zadaća
orkestrirati projekte. Podsjetio je Ivanišević okupljene na dugu povijest
problema Istočne i Zapadne obale, još od sredine prošloga stoljeća. Nije
propustio pohvaliti Hrvatske željeznice koje su definitivno prihvatile nalaze
Prometne studije od prije dvadesetak godina. „Da bi se Istočna obala počela
rješavati, treba planirati i raditi sjevernu željezničku stanicu, kao i
autobusni i željeznički kolodvor“ – rekao je Ivanišević. On nije spreman
podržati gradnju ljetnih vezova za kruzere, koje je najavio Milan Blaževski, ravnatelj Lučke uprave
Split, jer bi to podrazumijevalo izgradnju lukobrana koji bi narušio panoramu
Splita.
U Ivaniševićevom
programu je izgradnja Upravnog centra na trgu Hrvatske bratske zajednice, u
kojoj bi bili smješteni gradska i županijska uprava, katastar itd., što bi otvorilo prostor za rješavanje
problema Zapadne obale. Zgrada u kojoj je danas smješten HZZO bi bila
prenamjenjena u koncertnu dvoranu koja nedostaje Splitu, a Banovina bi bila
hotel visoke kategorije. U njegovoj viziji Splita, dio Lore bi, u dogovoru s Vladom
RH, bio izgrađen kao nautička baza i „Home Port“ za kruzere. Tako bi turisti s
kruzera lako bi bili prebačeni do željezničkog i autobusnog kolodvora na
sjeveru, a odatle bilo gdje u gradu i široj okolici Splita. Dio Lore prema
Poljudu bi se nasuo kao „raširena ruka“ s lučkim terminalom. Ivaniševiću je
nedopustivo sagledavati budućnost Splita kao „jabuku koju nagrizamo kako stignemo, da bi ju na koncu odbacili“.
Za ovakav ozbiljan i cjelovit pristup dugoročnom planiranju Splita, Ivanišević
je nagrađen velikim pljeskom gostiju i ljudi iz struke okupljenih na tribini.
(ib)
Primjedbe