Jučer gorljivi čuvar Jugoslavije, danas veći papa od pape
Ivan Markešić – jučer
gorljivi čuvar Jugoslavije, danas veći papa od pape
Interesantno je kako neki ljudi
u politici, znanosti i bilo čemu čime se bave, u kratko vrijeme naprave puni
krug na bespućima traganja za vlastitim identitetom. Komentirajući papinu
ostavku, Ivan Markešić se vratio na početnu točku s koje se prije dvadeset pet
godina krenuo afirmirati kao od struktura vlasti odabrani „stručnjak“ za
pitanja „klera“, za odnose unutar hijerarhije Crkve i odnose crkvenih
službenika s predstavnicima državnog aparata. Danas Markešić papinu ostavku
ocjenjuje i osuđuje kao kukavičluk, kao kontinuitet njegove nedosljednosti još
iz profesorskih, pa kardinalskih na koncu i papinskih dana. Po njemu je
Benedikt XVI „kukavica“ jer je još kao „kardinal Ratzinger zajedno sa "svojim"
ljudima, ... sudjelovao u toliko poznatim vatikanskim spletkama uperenim protiv mnogih modernih koncilskih strujanja u Crkvi, a posebice protiv promicatelja Teologije oslobođenja (sic!). Kao pročelnik gore spomenute svetoinkvizicijske institucije morao je jako dobro znati, a zacijelo je i znao sve marifetluke besposlenih vatikanskih popova. Znao je i šutio o mnogim zlodjelima katoličkih svećenika širom svijeta, posebno onih zbog kojih su patili najmlađi i mladi, ali i žene koje su rađale njihovu djecu koja nisu smjela znati tko im je tata“. (http://www.index.hr/vijesti/clanak/ivan-markesic-kukavicluk-pape-benedikta-xvi/663013.aspx
)
Prije dvadeset šest godina,
isti Markešić je komentirajući posjet nadbiskupa Kuharića Bosni i Hercegovini,
koja nije bila „država za sebe“, niti je imala svoju Biskupsku konferenciju, na
neki način anticipirao ulogu Crkve u raspadu njemu tako drage Jugoslavije, raspadu
koji se uistinu uskoro i dogodio.
Koja je svrha Markešićeva „obračuna“ s papom?
Pitajući se tada, uoči raspada
Jugoslavije, „Koja je svrha Kuharićeva pohoda?“, (kao da je riječ o vojnoj
agresiji), Markešić piše: „Prema svemu rečenom čini se da je Kuharićev
pohod najmanje vjerskog karaktera: razmjena iskustava među crkvama realnoga
socijalizma i demokratskoga socijalizma koji se intenzivno razvija u SFRJ može
imati samo jednu svrhu – udruživanje onih klerikalnih sila koje bi u doba
današnje opšte krize trebale još više produbiti tu krizu da bi se u narodu
stvorila atmosfera za duboko potkopavanje, ne samo ideje komunizma i
socijalizma, nego i državnog sistema u cjelini. Jer ne smijemo zaboraviti da je
Katolička crkva jedan od najvećih neprijatelja komunizma i socijalizma i da se
kao takva nikada neće pomiriti s izgubljenim pozicijama prije socijalističke
revolucije. Zbog toga ovaj Kuharićev pohod može biti protumačen jedino kao
pokušavaj udruživanja onih mračnih sila prošlosti koje neprestano otvoreno žele
propast socijalističkoj Jugoslaviji.“ (Ivan Markešić, Komunist, br. 189., 14 – 28, 6,
1987.)
Nakon ovakve procjene opasnosti
koju je po Markešiću Kuharić predstavljao, drugovi u Sarajevu i nalogodavci iz
Beograda su se morali zapitati: „Tko je taj tako moćni Kuharić? S koliko
brigada bojovnika raspolaže?“.
E da bi već tri godine kasnije, koje li ironije, na
prijedlog fra Luke Markešića, Manolićeva i Mesićeva „crvenog“ fratra, najprije
Titovog, potom Alijinog, danas Bakirovog potrčka, drug Ivan Markešić bio imenovan
prvim glavnim tajnikom HDZ BiH, nacionalnog pokreta kojega on i njegovi tadašnji
i današnji drugovi sada nazivaju „zločinačkom organizacijom“? Ne služi to na
čast HDZ-u BiH (koji se nažalost ni nakon dvadeset tri godine postojanja nije
oslobodio raznih svojih Markešića) ni drugu Markešiću, koji nije siguran što bi
radije prikrio u vlastitoj biografiji – ovakve „vizije“ propasti dragog mu
komunizma ili osobne, privatne i profesionalne provizije ostvarene na račun hadezeovske
„stigme“ koju eto jadan mora ostatak života (pod)nositi. Za nj je Franjo
Kuharić bio simbol konzervativne, predkoncilske Crkve, koji nikako nije shvaćao
njegovu „teologiju samoupravljanja“ kao inačicu njemu tako bliske
latinoameričke „teologije oslobođenja“, koju nije prihvaćao ni kardinal
Ratzinger, što mu Ivan ne može nikako oprostiti. Markešić ni danas ne razumije
zašto Vatikan, Kuharić i tadašnja BKJ nisu odobravale rad „Dobrog pastira“ i
sličnih režimskih svećeničkih udruženja, ne razumije i zbog toga im ne oprašta.
Ali mu to nimalo ne smeta da danas docira ni manje ni više nego na Fakultetu
Družbe Isusove u Zagrebu. Dobro je primjetio Zoran Vukman u svom osvrtu na ovaj
Markešićev zlobni komentar: „Markešić je napisao tekst o Papi u maniri sitnog zlobnika i prostaka. Sve to ne bi bilo vrijedno pažnje
da u notici ispod članka nije navedeno slijedeće: „Prof. dr. sc. Ivan Markešić
doktor je znanosti, leksikograf, sveučilišni profesor i sociolog religije. U
Institutu društvenih znanosti "Ivo Pilar" voditelj je znanstvenoga
projekta "Religijski, nacionalni i politički identitet Hrvata u Bosni i
Hercegovini". Predaje na Hrvatskim studijima, Filozofskom fakultetu Družbe
Isusove i Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu.
To su reference čovjeka koji je
papu Benedikta XVI opisao kao kukavicu, i to vrlo dosljednu kukavicu od
najmlađih profesorskih dana pa do papinskih. I ne samo to, predavač na
fakultetu Družbe Isusove i znanstvenik u Institutu Pilar, deklarirani praktični
katolik, piše o Papi s takvom malicioznošću da bi mu pozavidio i "Feral
Tribune" u svojim najdijaboličnijim danima! Štoviše, piše mu tešku
optužnicu "da je znao i šutio o mnogim zlodjelima katoličkih svećenika
širom svijeta", da je zataškavao pedofilske zločine, i da je suodgovoran
za traume mnogih nedužnih, mladih osoba! Poanta cijele Markešićeve priče je: Ratzinger
je "upao u mrežu u koju je sam stvarao"!? (Z. Vukman,
velecasnisudac.com)
„Marksisti Srca Isusova“ u
zboru podrugljivaca
Markešić se očito nije iskoprcao iz mreže koju su udbaško-kosovski krugovi
davno namjestili „ribarima ljudskih duša“ (Đuro Šušnjić), preko kojih su
pokušavali i još pokušavaju djelovati kroz strukture crkve protiv katoličke
Crkve. Sada kada su reciklirani komunisti
i „deca komunizma“ ponovno u Hrvatskoj i u BiH na vlasti, kada preko svojih zombijevskih
SKOJ-evaca na HTV-u i FTV-u, doslovce ispiru mozak mladim naraštajima raznim bitkama na Sutjesci,
Neretvi i Kozari, kada na vrhuncu njihove završne , šezdeset godina odgađane, „Devete
ofenzive“, nameću anarho-liberalne protukatoličke zakone, Markešić ponovno na jednom
kvazi-katoličkom portalu „prorokuje“ dan žalosti zbog mogućeg nestanka
komunista: “Preinačujući već dobro poznate stihove Drumovi će poželjet' Turaka, a Turaka nigdje biti neće iz srpske narodne pjesme “Buna na dahije“, mogli bismo mirne duše kazati: Hrvatska će poželjet' komunista, a komunista nigdje biti neće“. (Ivan Markešić, portal kriz-zivota)
Markešićev kolega, teolog i
sociolog religije, ima malo više „razumijevanja“ za papinu ostavku: 'Postoji vrijeme kada se neke stvari mogu obavljati i dođe vrijeme kada se te iste stvari više mogu raditi. (...) Odstupanjem od funkcije Benedikt je uputio i poruku za u budućnost da nitko više ne može biti doživotno na funkciji osim apsolutista. U prošlosti je Josip Broz Tito svoj doživotni mandat predsjednika Jugoslavije opravdavao riječima: 'Kad može papa, mogu i ja.' Eto, sada Benedikt i taj argument apsolutistima izbija iz ruku”, reče u Jutarnjem listu (don) Ivan i - najavi kandidaturu za župana Splitsko-dalmatinskog (!?). Jer ako je dvadeset
godina mogao voditi jednu splitsku župu s 40.000 vjernika, skromni i ponizni
Grubišić misli da nije nikakav problem u kasnim sedamdesetim godinama uspješno
voditi županiju s 400.000 stanovnika!? Uostalom, ne misli on ni taj „mali križ“
nositi, nego će nakon što pobijedi, podnijeti ostavku na to mjesto i vratiti se
u saborsku hladovinu, a njega će zamijeniti „neki ekonomist s Korčule“ (kao da
birači moraju znati tko je taj uopće, ako ga je nedvojbeni autoritet, čovjek
nadasve, veliki Ivan za nasljednika odabrao).
Don Ivan misli da je iznimka, fenomen. On ne vidi svoje izborano lice ali
misli da su kardinali koji će birati novoga papu „imaju poprilično godina i svi su zapravo svojevrsni umirovljenici. Teško je očekivati da će
novi papa znatnije promijeniti politiku Crkve. Mislim da crkvena hijerarhija
još nije sazrela za korjenite promjene i da kaska dvije stotine godine iza
suvremenog svijeta. Taj mentalni sklop teško će se mijenjati”. Kardinal
Bozanić, koji je mlađi od (don) Ivana dvadeset godina je „prestar“, jer je
doktorirao prije svoje tridesete za razliku od Grubišića koji je imao skoro
šezdeset godina kada se domogao akademske titule doktora znanosti. Iako, za
razliku od (don) Ivana govori nekoliko svjetskih jezika, naš kardinal „kaska
dvije stotine godina iza suvremenog svijeta“?!
Nemaju se, dakle, zbog čega
brinuti komunisti dok je Ivana Markešića i (don) Ivana Grubišića, teologa i
sociologa koje u Austriji njihove kolege (u šali?) nazivaju „marksisti Srca
Isusova“. Zato poštovani drugovi, Markešiću i Grubišiću, pročitajte još
jedanput što nam svima smjerno i ponizno poručuje Zoran Vukman: „Papa mi kao katoliku, ljudski gledano, može biti simpatičan ili nesimpatičan, kao vjernik mogu njegov pontifikat kritički promatrati, ali tko sam ja, i tko si ti, da o njemu sudiš i prosuđuješ kao oholi suditelj, i da mu određuješ mjeru, k tomu još kao zao glas iz zbora porugljivaca?
Primjedbe