HDZ-ov medijski trener Vinko Vukadin: Linić plaši ulagače



Drugovi napadaju”, “Crvena peronospora”, “Komunizam se vratio”, sve su to bile konstrukcije HDZ-a s kojima su napadali aktualnu vlast proteklih mjeseci. Bilo je malo ozbiljnih zamjerki, a puno vraćanja u prošlost. No, mijenja li najjača oporbena stranka komunikacijsku strategiju i je li, i kakvu, strategiju ta stranka uopće imala? To pitanje se postavilo nakon što je Tomislav Karamarko u Opatiji okupio vodeće HDZ-ovce, a kao predavača im doveo medijskog trenera i poslovnjaka Vinka Vukadina, koji trenutno živi u Austriji.

Karamarkovo ‘kameno lice’

- Naravno da HDZ treba promijeniti pojedine segmente svog odnosa prema javnosti. Pohvalno je od Karamarka što je pustio da se čuju kritički tonovi o njihovim medijskim istupima - kaže Vukadin, kojega smo pitali što je preporučio vodstvu te stranke. 

- Karamarku i njegovim suradnicima sam sugerirao otvoreniji pristup članstvu, a to, koliko mi se čini, već rade. HDZ ne smije njegovati kult ličnosti kao što je bilo nekada. Mnogi Karamarku zamjeraju da ne gleda u kameru dok govori, a osmijeh na njegovu licu gotovo i ne viđamo. Ja to ne bih mijenjao, on je takav, sjetite se kako su neki gledali u kameru, smijali se, a onda su s osmijehom pokrali narod. Ako se predsjednik HDZ-a previše promijeni u svom nastupu, onda će to birači prepoznati i neće pozitivno reagirati. Promjene da, ali u nijansama - sugerirao je Vukadin, kojemu je pomalo zasmetalo što se u medijima pisalo kako je on HDZ-u sugerirao da žene iz te stranke više ne nose štikle. 

- Htio sam reći da odjeća i obuća, kao i nakit, ne smiju zasjeniti poruku koju govornik šalje u javnost. To je loše jer se onda nije postigao efekt, gledatelji samo vide u što je političar odjeven, to komentiraju, a zaboravljaju, ili ne čuju, poruku koja se odašilje. To isto vrijedi i za muškarce, posebno ako obuku odijela i upadljive kravate koje ne odgovaraju njihovoj ličnosti. Nije sramota savjetovati se, sramota je ako poruke koje se odašilju ne dođu do primatelja - kaže Vukadin, koji se osvrnuo i na komentare brojnih komunikologa i PR savjetnika koji Karamarku savjetuju da više ne spominje komuniste, crvene, partizane u obračunu sa SDP-om i HNS-om, navodeći da birači to ne vole jer traže konkretne zamjerke sadašnjoj Vladi, a ne ideološka blaćenja bez sadržaja. 

- Dijelom se samo slažem s tim komentarima, i to u onom dijelu da kritike HDZ-a prema sadašnjoj Vladi moraju biti konstruktivnije, a manje blaćenja. No, figura “crvena peronospora” bila mi je nekako i simpatična, HDZ se ne bi trebao potpuno odreći toga -D kaže Vukadin, a s kojim se ne slaže PR stručnjak Krešimir Macan.

Prozirno etiketiranje

- Dobar dio današnjeg članstva HDZ-a u svojim redovima ima bivše komuniste pa takvo etiketiranje izgleda prilično prozirno. To iritira i ako se HDZ nastavi služiti time, nikada neće prijeći 19 posto potpore koliko sada ima, čak postoji opasnost da će ih prijeći i laburisti. HDZ će tih 19 posto uvijek imati, a ako želi još koji postotak i privući neodlučne, onda će se prestati baviti ideologijom, a uhvatiti se problema malih ljudi. A kada se kritizira, treba onda odmah i nuditi rješenja - kaže Macan. Vukadina smo još pitali što misli o domaćim političarima.

- Premijer Milanović je prihvatljiv govornik, ali previše koristi ruke u komunikaciji, često isprazno govori, dok je ministar financija Linić brutalno iskren, a za narod je ta iskrenost dobra. No, za njegovu popularnost baš i ne. Linić ponekad investitorima šalje negativne poruke i plaši ih. Poruke predsjednika Josipovića su bez sadržaja, mirisa i okusa - kaže Vukadin.

SAŠA JADRIJEVIĆ TOMAS

Primjedbe

Popularni postovi