STARČEVIĆ, PARADŽIK, BAOTIĆ PREDSTAVILI JAVNOSTI CILJEVE HNV-a

PREDSJEDNIK NACIONALNOG VIJEĆA, KARLO STARČEVIĆ:

'Riješit ćemo se 'komunističkih' dezertera koji su se vratili iz inozemstva i opljačkali Hrvatsku'

Ja sam 1991. godine napustio i ženu i djecu, do Vukovara nas boraca bilo je možda dvadeset tisuća. Onda su se počeli vraćati dezerteri iz inozemstva, bivši komunistički direktori su nam opljačkali državu, poslali djecu u inozemstvo, iz iseljeništva se vratili natrag i opljačkali nas. Mi ćemo to sigurno riješiti. Danas imamo tisuću i nešto udruga u Hrvatskoj. A dezerteri imaju visoke vojne činove, danas ti ljudi vode vojsku. To ne može niti smije biti.
  • Autor: Andrija Kačić-Karlin
  • Photo: Andrija Kačić-Karlin
  • Srijeda, 03.10.2012 14:40
Hrvatsko nacionalno vijeće (HNV) s krilaticom - Spasimo i izgradimo Hrvatsku zajedno - svojim djelovanjem prema korjenitim promjenama pokušati će Hrvatsku izvesti na pravi put. Sukus je to prigodne konferencije za novinare na kojoj se predstavila nova udruga, čiji će predsjednik biti Karlo Starčević, poznati poduzetnik, vlasnik Ličke pivovare s brendom 'Velebitskog piva'. Hrvatsko nacionalno vijeće!
U uvodnom nastupu u kojem je Karlom Starčević zorno opisao sve probleme s kojima se hrvatska država i društvo susreće oštro je opisao i sve opcije i ideje koje su Hrvatsku u zadnjih dvadesetak godina odvele u krivom smjeru. Ne ustručavajući se reći što se dosad nigdje nije moglo čuti, jer obrušio se Starčević na sve 'koji su u službi tuđina, pa bile to i državotvorne stranke, pa i Akademija', zaključujući potom da je 'sadašnje stanje apsolutno neodrživo'. Nije poštedio ni crkvu, kamoli aktualnu vlast...
- Ni sada ne priznajemo vladajuću oligarhiju koja je ogrezla u lopovluku, veleizdaji. Što želimo, ništa drugo doli da nema više povlaštene klase, mi Hrvatsku zamišljamo kao socijalno osjetljivo društvo koje vodi nacionalno odgovorna vlast. Naše su namjere čiste, želimo spasiti i izgraditi Hrvatsku zajedno, zaključio je predsjednik HNV-a, Karlo Starčević.
Jedan od dopredsjednika Vijeća, Josip Baotić ustvrdio je da je Hrvatskoj nužna cjelovita preobrazba sustava, dakle države i društva.
- Mi računamo na zajedništvo izvandomovinske Hrvatske i domovine.
Znači da mislimo globalno i svjetski. Drugačije ne ide, nego baviti se hrvatskim problemom nego na globalnoj razini. Naše ambicije ne prestaju na granicama naše domovine. Tu zadaću moramo djelotvorno ostvariti s ljudima iz cijelog svijeta. Zato ćemo podružnice u domovini i u inozemstvu. U Hrvatskoj je stravično stanje, mi smo u ponoru, mi hoćemo Hrvatsku u dogledno vrijeme među desetak najsretnijih zemalja svijeta. Ne samo po materijalističkom principu.
>>> Osniva se Hrvatsko nacionalno vijeće
Razlika između ponora i mogućnosti je golema, neki vele i nepremostiva. Mi je želimo preskočiti. Toliko propuštenih prilika, autogolova, to je nedopustivo u našoj Hrvatskoj. Imamo odluku kakvu Hrvatsku hoćemo, a to je koncepcija korjenitih promjena. A paralelno moramo živjeti i izlaziti iz ponora. Mora doći vrijeme čistih računa. S našim konceptom ćemo izaći pred državni vrh - znamo kako ostvariti preobrazbu države i društva, rekao je Baotić.
Ivan Paradžik, prvi dopredsjednik HNV govorio je o gospodarstvu, izdvajamo...
- Ovo neće biti poduzetnička udruga, ali želimo dati obol poduzetništvu i gospodarstvu. Stanje u društvu rezultat je gospodarskog stanja, to je automatizam.
Ipak, najzanimljivija su bila pitanja predsjedniku Vijeća, Karli Starčeviću.
Recite hoće li vaša udruga danas-sutra možda postati i pravi politički čimbenik, pod tim podrazumijevamo eventualni izlazak na lokalne i parlamentarne izbore?
- Mi smo i udruga i čimbenik, mi smo se i osnovali jer se dosad sve vlasti nisu dokazale. Nećemo ostaviti narod na cjedilu, mi imamo snage i znanja da u svojstvu udruge ili strane Hrvatsku izvučemo iz ponora. Mora se znati da ne prihvaćamo pravila referenduma da bi se natjecali u političkoj utrci, MI krećemo od danas, ponajprije da promijenimo pravila igre, i po novim pravilima biti ćemo čimbenik pa ćemo se natjecati za određene odgovornosti. Potvrđujem, tražimo razgovor s državnim vrhom s našim konceptom. Ako ne uspijemo kod državnog vrha - pozivamo sve ljude da nas podrže u našim zahtjevima.
Hoćete li biti svojevrsna oporba aktualnoj vlasti?
- Mi smo kao, prisiljeni da budemo oporba, mi smo prisiljeni promijeniti pravila. Ali, vidim da smo oporba, u pravom smislu riječi. Međutim, mi nismo oporba, našim konceptom mi smo rješenje, Pitam vas, tko po današnjim uvjetima ima šanse biti oporba u zemlji. Od 1987.godinr komunisti su raspodijelili svoje ljude po glavnim strankama, tako je svejedno tko je na vlasti. A nas dijele na lijeve i desne, s danas se treba dijeliti na poštene i lopove.
Kako gledate na stavove i ponašanje crkve u Hrvatskoj?
Katolička crkva se odvojila od naroda, dugo godina bila je temelj opstanka hrvatskog naroda u domovini i vani. Danas u velikoj većini Hrvatske biskupske konferencije nitko o puku ne vodi računa, a šuruje se s onima koji su doveli državu do ponora i zbog toga smo popucali po svim šavovima. Moramo crkvu vratiti narodu.
A što velite na situaciju s braniteljima danas?
- Ja sam 1991. godine napustio i ženu i djecu, do Vukovara nas boraca bilo je možda dvadeset tisuća. Onda su se počeli vraćati dezerteri iz inozemstva, bivši komunistički direktori su nam opljačkali državu, poslali djecu u inozemstvo, iz iseljeništva se vratili natrag i opljačkali nas. Mi ćemo to sigurno riješiti. Danas imamo tisuću i nešto udruga u Hrvatskoj. A dezerteri imaju visoke vojne činove, danas ti ljudi vode vojsku. To ne može niti smije biti.
Kakva su vaša očekivanja od današnje vlasti?
- Od današnje vlade očekujemo, teško je to reći... Što bi očekivali od ljudi od kojih svi zajedno nemaju sto dana staža. Ako nam jedan hohštapler, dva kriminalca i 20 neznalica vode državu - što imamo očekivati? Danas na vlasti isključivo su po partijskim ključu podijelili resore, treba nam osam ministarstava, a imamo 20. Zato smo u ponoru, zato smo doista u dužničkom ropstvu. Takvi su bili i oni prije njih. Ne možemo iz ponora s onima koji su nas uvalili u to. Uputili smo poziv državnom vrhu, želimo razgovor s njima i iznijeti planove i prijedloge. Želimo Hrvatsku održivog razvoja, ako se oni ogluše onda ćemo uputiti svim ljudima, svim strankama i institucijama u zemlji i vani. Svi će dobiti poziv na suradnju i da daju doprinos. Ako se vlada Republike Hrvatske ogluši mi ćemo još tijekom godine sazvati svjetski sabor Hrvatskog nacionalnog vijeća. Ako i tada ne prihvate našu poruku mi im upućujemo drugu poruku. To je: Nećemo prihvatiti ponovnu propast države. Bojim se da nam neće oprostiti potomci i povijest, završio je odgovore na pitanja predsjednik Hrvatskog nacionalnog vijeća Karlo Starčević.

Primjedbe

Popularni postovi