Preskoči na glavni sadržaj

STARA, ALI JOŠ AKTUALNA VIJEST

pavo_jerkovic

Ugostitelj Pavo Jerković: Dajem tisuću eura za pelješki most

Županijska gospodarska komora Dubrovnik pozvala je gospodarstvenike Dubrovačko-neretvanske županije da se do ponedjeljka, 2. srpnja, očituju o predloženim rješenjima Ministarstva pomorstva o prijelaznim rješenjima za unutarteritorijalno povezivanje juga nakon pristupanja Hrvatske EU 1. srpnja 2013. godine.
- Komora zastupa stav da se o prijelaznom rješenju treba odlučivati konsenzusom između Vlade i lokalnih vlasti, prvenstveno vodeći računa o gospodarskim interesima – poručila je predsjednica Županijske HGK Terezina Orlić.
Temeljem rasprava vođenih do krize, Komora je zastupala stav prema kojem je izgradnja Pelješkog mosta jedino pravo rješenje teritorijalnog povezivanja, ostvarivo do ulaska Hrvatske u EU. No, u novonastalim okolnostima postalo je jasno da će izgradnja mosta biti moguća jedino pronalaskom investicijskog partnera i omogućavanjem najma, odnosno koncesije, te da se nužno prikloniti jednom od predloženih rješenja, najpovoljnijem za gospodarstvenike – ističe Orlić.
Podsjeća na HGK-ova predavanja na temu utjecaja Schengenskog režima na hrvatsko gospodarstvo, gdje su stručnjaci upozoravali na probleme koji će nastati za gospodarstvenike s juga ako se do ulaska Hrvatske u EU, ukoliko se ne nađe odgovarajuće rješenje prometnog spoja sjevernog i južnog dijela županije.
Iz Županijske HGK reagirali su potaknuti ministrovim ovotjednim sastankom s lokalnim čelnicima koji su kao privremeno rješenje izabrali pojačavanje trajektne linije Trpanj – Ploče i obnovu Pelješke ceste. U konkurenciji su, podsjetimo, bila i rješenja trajektne veze na liniji Komarna – Brijesta te trajekt Ploče – Brijesta sa spojem na Pelješku cestu.
Sveto Pejić, vlasnik stonske solane i turistički djelatnik, nije ni za jednu od triju ponuđenih trajektnih veza.
- Ali ako moram birati od dva zla manje onda bih se priklonio opciji trajektne veze Ploče – Trpanj. Linija već postoji i nije potrebno graditi pristanište, dok ipak u Komarnoj i Brijesti to treba urediti. Ako se mene pita, neka funkcionira trajekt Ploče – Trpanj, ali samo do iznalaženja potrebnog novca za nastavak radova na pelješkom mostu – kaže Pejić.
Pavo Jerković, neretvanski ugostitelj, kaže da je svima jasno da bi trajekt u Komarnoj i Brijesti ugrožavao školjkarstvo u Malostonskom zaljevu.
- A kako je 1. srpnja 2013. godine vrlo blizu i treba uspostaviti schengenski režim, mislim da je to je najbolje prijelazno rješenje do gradnje Pelješkog mosta trajekt Ploče – Trpanj. To je svakako bezbolnija opcija, ali da bi uopće funkcionirala treba rekonstruirati pelješku cestu. Ja nudim za početak tisuću eura nepovratnog novca za Pelješki most i siguran sam da se u Dubrovačko-neretvanskoj županiji mogu naći stotine gospodarstvenika koji su također spremni dati novac za ovaj projekt – kaže Jerković.
- Ne pada mi na pamet davati tisuću eura za Pelješki most, koji ionako nije stvar inicijative građana, nego strateške odluke na razini države. Radije bih spomenuti iznos uplatio u humanitarne svrhe, za nekog kome je pomoć stvarno potrebna – komentirao je predsjednik dubrovačkog Ceha ugostitelja Stjepan Perić inicijativu da se dobrotvornim prilozima gospodarstvenika i poduzetnika s krajnjeg juga potakne nastavak izgradnje Pelješkog mosta.
- Inicijativa je simpatična, no malo me podsjeća na izdvajanja za samodoprinos u vrijeme bivše države. Poznato je kako su propala sva ta uložena sredstva – kaže Perić, koji u vrijeme aktualne recesije vidi dodatan problem u financiranju mosta dobrotvornim prilozima.
- Samo bi rijetki danas mogli izdvojiti tisuću eura za Pelješki most. Ne bi se baš puno novca skupilo, jer većina ljudi jedva spaja kraj s krajem – veli naš sugovornik koji osobno preferira izgradnju brze ceste do Zračne luke Dubrovnik s odvojkom za Neretvu.
- Pelješki most nema alternativu. Naravno da bi i Društvo prijatelja dubrovačke starine izdvojilo tisuću eura “inicijalnog kapitala” za nastavak gradnje mosta kojim bi se do Dubrovnika u razgledanje znamenitosti dovodili turisti. No, bojim se da bi se sve svelo na divnu simboličnu gestu koja ništa ne rješava. Skupilo bi se nas desetak ili stotinu entuzijasta i što onda? Sumnjam da bismo s deset ili stotinu eura potaknuli Vladu da nastavi tako skup projekt – misli tajnik Društva prijatelja dubrovačke starine Niko Kapetanić.
- U nedostatku vremena kao najpovoljnije rješenje za povezivanje naše županije u gospodarskom prometu nameće se trajektna linija Ploče – Trpanj. Infrastruktura već postoji, trajektna pristaništa također, a pelješka cesta je upotrebljiva, iako će i nakon obnove ostati usko grlo. Zbog kratkoće rokova za odabir rješenja koje mora “proraditi” do 1. srpnja 2013. , jedino je ta varijanta izgledna. No, činjenica je da će prijevoz robe trajektima povisiti ulazne cijene proizvoda, što će se onda odraziti i na poskupljenje usluge – kaže dubrovački ugostitelj Maro Hajdarhodžić, zakupitelj popularne dubrovačke Gradske kavane i Lokande na Peskariji.
- Zbog izoliranosti mi u Dubrovniku ionako smo osuđeni na najskuplju varijantu prijevoza, što nam donosi gubitke. Tješi nas jedino najava o snižavanju PDV-a na turističke usluge na 10 posto, čime bismo donekle kompenzirali manjak – ističe Hajdarhodžić koji bi popisu ponuđenih rješenja dodao i četvrto – izravnu trajektnu vezu između luke Ploče i Dubrovnika.
Gabrijela Bijelić/SD

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

DESET GODINA OD SMRTI FRA VJEKE ĆURIĆA

ZNANJEM ĆEMO, A NE ORUŽJEM, STVARI PROMIJENITI NABOLJE

Večernja molitva vlč. Zlatka Suca