DOK JE ZA NEKE 'ŽIVI' PELJEŠKI MOST SAMO PROMETNO-POLITIČKI PERFORMANS, NAROD GA GRADI OD MUKE
Dok je ovih dana čitava jadranska obala gotovo pretrpana turistima,
posjet gradilištu je jedno posve intimno iskustvo i nikoga nema u
blizini. Do gradilišta se s Jadranske magistrale dolazi neasfaltiranim
putem na kojem je ograda i tabla s podacima o izvođačima radova.
Podsjetimo da je glavni izvođač radova Konstruktor, na tabli se navodi
investitor Hrvatske ceste d.o.o. i IGH kao nadzor te još neke dobro
poznate građevinske tvrtke koje su vedrile i oblačile u proteklom
desetljeću, primjerice Viadukt i Hidroelektra.
Put koji je probijen do samog gradilišta mosta dug je oko petsto metara i tada se otvara pogled na Neum, Klek i Pelješac. Gradilište je potpuno prazno i napušteno, nismo vidjeli ni čuvara, tek jednog velikog psa koji je čuvao neki svoj zamišljeni prostor. Nekoliko montažnih objekata je potpuno prazno, nema ni traga bilo kakvim aktivnostima ili mehanizaciji, samo je vidljiva vertikala jedne dizalice koja nije u funkciji te vertikala jednog od potpornih stupova za most koji je trebao biti dug 2.404 metra. Uokolo je još poneki kontejner i nešto građevnog otpada.
Na drugoj pelješkoj strani preko kanala na lokaciji Brijest je vjerojatno slična situacija; vidi se jedno postrojenje, dio izgrađene obale i ništa drugo. Mada nismo građevinski stručnjaci, ono što smo vidjeli ostavlja jasan dojam da se tu nije nešto posebno radilo ovih godina. Nameće se zaključak da je veći dio radova naprosto bio u funkciji predizbornih kampanja. Probijanje ceste do gradilišta bi kontroverzna Rojsova mehanizirana postrojba izvela u tjedan dana.
Na navedenom gradilištu se do obustave radova u lipnju 2010. prema službenim podacima potrošilo ukupno 58 milijuna kuna. Kada se sada pogleda situacija na fantomskom gradilištu, u to je teško povjerovati. Možda se dio radova odnosi na nevidljivi podvodni dio posla, u tom slučaju bi taj iznos možda mogao biti realan. Podsjetimo da je ukupna cijena gradnje trebala iznositi vrtoglavih 1,9 milijardi kuna, no Vlada RH je ionako u svibnju ove godine poništila ugovor o gradnji.
Što god da se odluči sljedećih mjeseci o načinu povezivanja Komarne i Brijesta, izgled gradilišta definitivno ne daje prostora za optimizam. Na ogradi piše čak i kontakt telefon čuvara gradilišta. To samo može značiti da tamo nema nikoga i procjena je da se tu zapravo i nema što čuvati. Hoće li se nešto promijeniti u nedjelju nakon planirane akcije, tek ćemo vidjeti.
Put koji je probijen do samog gradilišta mosta dug je oko petsto metara i tada se otvara pogled na Neum, Klek i Pelješac. Gradilište je potpuno prazno i napušteno, nismo vidjeli ni čuvara, tek jednog velikog psa koji je čuvao neki svoj zamišljeni prostor. Nekoliko montažnih objekata je potpuno prazno, nema ni traga bilo kakvim aktivnostima ili mehanizaciji, samo je vidljiva vertikala jedne dizalice koja nije u funkciji te vertikala jednog od potpornih stupova za most koji je trebao biti dug 2.404 metra. Uokolo je još poneki kontejner i nešto građevnog otpada.
Na drugoj pelješkoj strani preko kanala na lokaciji Brijest je vjerojatno slična situacija; vidi se jedno postrojenje, dio izgrađene obale i ništa drugo. Mada nismo građevinski stručnjaci, ono što smo vidjeli ostavlja jasan dojam da se tu nije nešto posebno radilo ovih godina. Nameće se zaključak da je veći dio radova naprosto bio u funkciji predizbornih kampanja. Probijanje ceste do gradilišta bi kontroverzna Rojsova mehanizirana postrojba izvela u tjedan dana.
Na navedenom gradilištu se do obustave radova u lipnju 2010. prema službenim podacima potrošilo ukupno 58 milijuna kuna. Kada se sada pogleda situacija na fantomskom gradilištu, u to je teško povjerovati. Možda se dio radova odnosi na nevidljivi podvodni dio posla, u tom slučaju bi taj iznos možda mogao biti realan. Podsjetimo da je ukupna cijena gradnje trebala iznositi vrtoglavih 1,9 milijardi kuna, no Vlada RH je ionako u svibnju ove godine poništila ugovor o gradnji.
Što god da se odluči sljedećih mjeseci o načinu povezivanja Komarne i Brijesta, izgled gradilišta definitivno ne daje prostora za optimizam. Na ogradi piše čak i kontakt telefon čuvara gradilišta. To samo može značiti da tamo nema nikoga i procjena je da se tu zapravo i nema što čuvati. Hoće li se nešto promijeniti u nedjelju nakon planirane akcije, tek ćemo vidjeti.
Primjedbe