LJUDIKANJA: M. KOVAČEVIĆ I M. P. THOMPSON

Thompson za Hrvatski list: Nikada se tim kukavicama, lažovima, izdajicama i krivokletnicima ne ću pokloniti!

U zadnje se vrijeme opetovao niz medijskih napadaja na pjevača Marka Perkovića Thompsona, a neki događaji kao na primjer oni u slučaju Gvozdanska, kad se privodi skupinu mladih zato što su slušali Thompsonove pjesme, kao da dovode u pitanje ne samo osobnost ovoga iznimno popularnoga hrvatskog pjevača, nego otvaraju i niz pitanja o ustavom zajamčenoj slobodi izbora pa i samoga slušanja glazbe, ali povlače u najmanju ruku i strepnju poradi toga što i samo slušanje Thompsonove glazbe postaje "krimen" iza kojega bi se mogla odčitavati namjera određenih skupina da prešutno ozakone tu zabranu, a njega kao osobu oklevetaju i ocrne u javnosti.
Upravo smo zbog svih tih razloga, kolega Mate Kovačević zamolio je Thompsona da odgovori na nekoliko pitanja.
-Kako komentirate najnovije medijske napade u sklopu javne kampanje, koja prati suđenje Ivi Sanaderu, a u kojima se ponovno i Vas proziva?
-To nije ništa novo. Ali budući da je sada suđenje i čitanje iskaza, ti su napadi ponovno aktualizirani. Istinu o tomu rekao sam već prije više od godinu dana pa nisam osjećao potrebu ponovno polemizirati sa zlonamjernim i tendencioznim medijskim izvješćima.
Zanimljivo je da Novi list dobiva podatke Porezne uprave
-Ako je doista već sve o tomu rečeno i u medijima i u institucijama koje se time bave, zašto onda opet oko Vas toliko buke?
-Zato što pojedini mediji pod patronatom određenih političkih skupina žele iskoristiti još jednu priliku ne bi li me ocrnili, kompromitirali, poglavito kod ljudi koji su do sada slušali moje pjesme, dolazili na moje koncerte i davali potporu mom radu.
-Možete li konkretno reći koji mediji?
-Zanimljivo je da je ovu zadnju priču pokrenuo riječki Novi list, inače medijska kuća, koja mene nikada nije pozorno pratila, nego je uglavnom prenosila druge medije. Još je zanimljivije da taj riječki Novi list dobiva prerađene i necjelovite podatke iz Ministarstva financija, odnosno Porezne uprave. Nije li to čudno?
-Možete li komentirati svjedočenje Mladena Barišića u kojem navodi da Vam je isplaćeno 517.000 eura za nepjevanje u kampanji 2007. godine?
-To je bezočna laž, ali i više od toga. To je tipično pakiranje po starim udbaškim, komunističkim receptima, opet inicirano od riječkoga Novog lista. Ponavljam, nikad mi nitko nije ponudio niti dao toliki novac za pjevanje a kamoli za nepjevanje! To bi bio jedinstven slučaj u svijetu i gdje je tu zdrava pamet!?
-Kako onda komentirate izravne optužbe Mladena Barišića?
-On je jadan čovjek. Kriminalac koji je priznao da je kriminalac. Čini sve što se od njega traži podmećući drugim ljudima da bi sačuvao sebe. Pristao je biti batina u rukama nekih struktura koji se njime koriste. Budući da mogu komentirati detalje iskaza, s obzirom da je optužnica javno pročitana na sudu, mogu samo reći da je iskaz koji je pročitan na sudu bitno drukčiji od onoga pročitanog meni prije nešto više od godinu dana. Ovaj put malo više su se potrudili ne bi li sastavili suvisliju priču.
Porezni postupak proveden je lani
-Jedno je od češćih pitanja i porezni nadzor Vaše imovine. Jeste li dobili poziv iz Porezne uprave nakon Uskrsa, kako neki mediji pišu?
-Nije istina da sam dobio poziv iz Porezne uprave nakon Uskrsa. Riječki Novi list laže!
Porezni postupak o kojemu su se mediji raspisali, proveden je prošle godine. Na sva pitanja u svezi s mojom imovinom odgovorio sam dokumentima. Nakon što sam dao sve potrebne informacije i dokumente, Porezna uprava provela je postupak sredinom prošle godine. Mislio sam da je sve gotovo. Međutim, nakon ponovne aktualizacije Barišićeva iskaza, u novinama sam čitao da sam dobio poziv od Porezne uprave. Dakle Porezna uprava najprije me je pozvala javno, preko medija, da bi desetak dana nakon medijskog poziva dobio od Porezne uprave upite radi pojašnjavanja dokumentacije koju sam im predao u, kako sam mislio, okončanom postupku iz prošle godine. Ponovno sam morao odgovarati na pitanja na koja sam već odgovorio i dokumentirao. Čovjek ne može ostati ravnodušan na način na koji se sve ovo provodi jer je očigledna sprega određenih krugova, pa i u samoj Poreznoj upravi s medijima.
-Neki Vas optužuju za neplaćanje poreza, a takav postupak kvalificiraju kao nedomoljuban čin. Čak su ga nazvali i kunoljubljem?
-Moja imovina i moja zarada nisu nikakva tajna. Bavim se poslom koji volim, od toga dobro živim, a imam prostora doprinositi općem dobru i iznositi određene stavove o svjetonazoru kojem ja pripadam. Zar to nije blagoslov?!
Ja porez plaćam uredno i pozivam Poreznu upravu, ako to zakon dopušta, da javno objavi koliko sam platio poreza. Uvjeren sam da sam među vodećima iz kruga moje djelatnosti. Što se tiče kunoljublja, tu se moram složiti s njima! Kuna mi je kao povijesna hrvatska valuta mnogo draža od dinara koji oni vjerojatno ne mogu prežaliti!
-U medijima se spominje i nekakav vaš prijatelj iz Argentine, koji vam je navodno posudio novac. O čemu se tu radi?
-Nešto su pobrkali! Opet riječki Novi list. Čovjeka iz Argentine su izmislili. No želim dodati da ja imam toliko prijatelja u svijetu koji bi mi, kad bi mi slučajno i trebao novac, u roku od 24 sata taj novac poslali. Hvala Bogu, novac mi nikada životu nije bio problem. To dobro znaju oni koji me poznaju. Cijeli sam život radio i imao novca, ali uvijek sam bio osjetljiv prema onima koji nisu bili takve sreće.
Nikada im se ne ću pokloniti
-Smatrate li da su Vam ovi napadi i laži naštetile i da je ipak dio ljudi u to povjerovao?
-Čitav život živim i radim pošteno! Moj javni rad, moji stavovi, moj veći dio života općepoznat je. I sada, ako netko više vjeruje jednom kriminalcu, ovakvim medijima, trećerazrednim političarima negoli meni, baš me briga za njih. Znam da oni koji dijele moje stavove, ne će nikad posumnjati i da ih nikad ne će slomiti.
-Očekujete li probleme budući da uskoro izlazi novi album i kreće nova turneja?
-Od njih možete svašta očekivati, samo ne ništa dobro! Ali i za to me nije briga. I dalje ću pisati, skladati i javno progovarati o temama kojima sam ja zaokupljen. Nikada se tim kukavicama, lažovima, izdajicama i krivokletnicima ne ću pokloniti! Mogu oni lagati, zabranjivati me i "hapsiti", ali ja ću uvijek pronaći načina kako im odgovoriti i u konačnici ih pobijediti!
-I na kraju, kada će novi album?
-Uskoro, haha...

Mate Kovačević / Hrvatski list

Primjedbe

Popularni postovi