NAKNADNA PAMET ANDRIJE HEBRANGA

Andrija Hebrang: Vladimir Šeks je radio za UDB-u - Zanima ga jedino kako ostati na vrhu i zadržati moć

"Vladimir Šeks je radio za UDB-u i bio je zamjenik republičkog javnog tužitelja. Nije ga bilo briga za demokratizaciju, niti za europski HDZ. Jednostavno želi biti na strani pobjednika", kazao je Andrija Hebrang u izjavi za Jutarnji list.

Hebrang negira da je sudjelovao u nedipuštenim "rabotama" u dolasku Ive Sanadera na čelo HDZ-a. Prema njegovim riječima, Sanader nije na 7.izbornom Saboru pokrao Pašalića, nego je, kako kaže, ostvario čistu izbornu pobjedu, i to zahvaljujući njemu osobno i Vladimiru Šeksu.
- Pobjedu je osigurao rad ljudi poput Šeksa i mene koji su lobirali kod starijih, “tvrđih” HDZ-ovaca u Sanaderovu korist. Nije bilo upotrebe sile - kazao je Hebrang.
Pašalić odbio nestatutarni kompromis
Hebrang tvrdi kako je nakon izbornog Sabora pokušavao iznaći kompromisno rješenje, i mimo odredbi stranačkog statuta na mjesto Sanaderovog zamjenika dovesti Ivića Pašalića. Međutim, Pašalić to nije prihvatio.
>>Pašalić: Kandidati za predsjednika HDZ-a nisu u fokusu mog interesa, nego članstvo
-"Sanader je slovio kao nova snaga koja će transformirati stranku, ali je najmoćniji čovjek u stranci i dalje bio Ivić Pašalić. Zbog njega sam, tri godine kasnije, i ja nakratko napustio stranku. Pašalić je i dalje imao jak utjecaj i nikako ga se nije namjeravao odreći. Uz to, imao je na svojoj strani mnogo kvalitetnih ljudi. Rekao sam tada Sanaderu: “Ivo, pusti me da razgovaram s Pašalićem, i uvjerim ga da pristane na kompromis. A ovo je bio kompromis - ti ćeš biti predsjednik stranke, a Pašalić tvoj zamjenik. Također će biti i po dva potpredsjednika, s tvoje i njegove strane. Bit će to savršen kompromis koji će spriječiti rascjep u stranci. Sanader mi je odmah dao odriješene ruke i rekao - imaš moje odobrenje, ispričao je Andrija Hebrang.
Pregovori između Hebranga i Pašalića trajali su dva i pol mjeseca da bi Pašalić na kraju odbio ponudu, kaže Hebrang.
Šeks je radio za UDB-u
Hebrang je otvoreno progovorio i o političkom profilu Vladimira Šeksa, svog nekadašnjeg saveznika a danas ljutog političkog protivnika.
-"Šeks je iznimno pametan i praktičan političar. No, nije čovjek od vizije - ne posjeduje ideale, politički plan ili program. Zanima ga jedino kako ostati na vrhu i zadržati moć. U bivšoj Jugoslaviji kotirao je vrlo visoko u komunističkim strukturama, bio je član UDBA-e i zamjenik republičkog javnog tužitelja. Čovjek koji je sve špijunirao i znao sve o svakomu. Nakon Tuđmanove smrti i ključnih stranačkih izbora, Šeks je kalkulirao tko će dobiti izbore i procijenio je da će to biti Sanader, a ne Pašalić. Predosjetio je to i odlučio se za Sanadera. To je bilo sve. Nije ga bilo briga za demokratizaciju, niti za europski HDZ. Jednostavno je želio biti na strani pobjednika", tvrdi Hebrang.
Sanader je tek najobičniji tašti kleptoman
Kad je pak u pitanju njegov nekadašnji šef Ivo Sanader, Hebrang tvrdi kako u početku ništa nije ukazivalo na činjenice koje je kaznije vrijeme pokazalo, odnosno da je Ivo Sanader tek "najobičniji tašti kleptoman".
- "Nakon pobjede na parlamentarnim izborima, u prosincu 2003. ništa nije ukazivalo da će Sanader postati sklon životu na visokoj nozi i rastrošnosti, kako se poslije pokazalo. Kad ja nešto kupujem, tražim neku srednju kvalitetu i povoljne cijene. Sanader je uvijek birao najskuplje. Pitao sam ga jednom - tko to sve plaća? On mi je odgovorio: Ja! Živio sam 16 godina u Austriji i tamo sam dobro zarađivao. Isto objašnjenje od njega sam slušao godinama. To je također bio njegov argument i kad su u pitanje došli skupocjeni satovi" - ispričao je Hebrang.


R.H.

Primjedbe

Popularni postovi