TREBA LI SUDCA BRANITI OD 'SLUŽBENE' CRKVE?


DAVOR PAVUNA: „Ako je to što curi iz Zlatka Sudca sotonizam, onda sam i ja sotonist.“

E-mailIspisPDF
Davor Pavuna se Hrvatskoj obratio putem video poruke kroz koju Zlatku Sudcu pruža podršku kao „svjedok istine“. Podrška ima potencijal proširiti već postojeći sukob između vjernika i crkve u Hrvatskoj, a Pavuna u videu čak predlaže da ga se isključi iz Crkve, ako crkvena hijerarhija misli da on ne govori istinu:  „Ako je ovo što curi iz  Zlatka Sudca, ako je to sotonizam, onda sam i ja sotonist, i ja vas molim izbacite prvo mene iz crkve, jer nisam ništa shvatio. Koja je korist što sam plakao u ime Isusa i čitam Bibliju, koja je korist što sam se ispovijedao. Ako je to sotonizam, ja izlazim svjesno iz crkve i maknite mene“.
„Ja u jednom trenutku odlučujem, ja sam sa Zlatkom“, govori Pavuna o svom emotivnom iskustvu s Sudcem. Pavuna navodi da nam netko mora biti autoritet, a što po njegovom mišljenu izgleda nije crkva, koja  od II. Vatikanskog koncila ima „horizontalne odnose“ što se tiče hijerarhije koje naziva „boljševički", a pri kraju videa dijagnosticira da je "Hrvatski narod bolestan, te traži da svi zaživimo karizmatizam, koji se nalazi u svakom od nas."
Pavuna spominje sotonizam jer je Katolička crkva navodno Sudcu prebacila da se koristi tzv. „channelingom“, što je pojam iz ezoterike i new age-a (Novog doba) a sama riječ znači „kanalizirati". U tom kontekstu, osoba koja se koristi channelingom, ili je time iskorištena od strane nekih nematerijalnih sfera, kanalizira poruke iz drugih dimenzije iz svijeta duhova. Ti duhovi osobu koriste kao neku vrstu "medija", prenoseći preko njega poruke, i dajući mu neke posebne moći koje običan čovjek ne može steći u kratkom vremenu. Channeling je u kršćanskom tumačenju kratko rečeno - kontaktiranje sotonskih entiteta i demonskih sila.

Pitanja koje se samo po sebi postavlja glasi: Da li Zlatko "svoje duhove" može različiti i prepoznati, točnije identificirati. Isti problem dotaknuo je Salman Rushdie, svojom knjigom "The satanic verses" (Sotonski stihovi), koja govori o islamu, pa postavio pitanje: "Ako je Muhammad napravio jednu grešku u prenošenju Božje poruke, kako možemo biti sigurni, da je uopće nešto točno u Kuranu i da to stvarno dolazi od Boga?!"
Mogući odgovor na crkveni stav možda daje knjiga Mije Nikića „Biblijska psihoterapija“ iz izdavačke kuće Zaklada biskup Josip Lang, gdje se navodi: „Clive Staples Lewis tvrdi da naši ljudski afekti mogu postati objekt prave pobožnosti koja se duguje samo Bogu. Kad se to dogodi, tj. kad svojim osjećajima pridamo božanske atribute, oni se tada idoliziraju, pretvaraju se u „bogove“ da bi se vrlo brzo transformirali u „demone“. Na kraju spomenuti afekti uništavaju nas, a s nama i sami sebe. To se događa zato što naravni afekti koje smo uzdigli na razinu božanstva, koje smo idolizirali i prepustili im se bez ikakve kontrole, ne uspijevaju zadugo zadržati svoju prvotnu narav.“
Biblija u Prvoj Ivanovoj poslanici (4,1) poziva da vjernici budu oprezni: "Ljubljeni, ne vjerujte svakom duhu, nego provjeravajte duhove jesu li od Boga, jer su mnogi lažni proroci izišli u svijet."
Pavuna u svom videu ipak nije tako pesimističan, pa dalje nastavlja braniti Vlč. Zlatka Sudca, kojeg u jednom momentu naziva "izgubljenim dečkićom", ali u pozitivnom smislu, aludirajući na njegovu skromnost. Hvaleći njega, Pavuna prebacuje svećenicima neku vrstu ljubomore prema Velečasnom Sudcu, jer mu ne dozvoljavaju jedinstven i poseban status u Crkvi, a koji je Sudac svojim dijelima zaslužio. 
Pogledajte video i donesite svoje zaključke...

HRsvijet

Primjedbe

Popularni postovi