Političari koristite društvene mreže u kampanji


Lokalni izbori 2013
Lokalni izbori 2013. u Hrvatskoj su nam sve bliže stoga ćemo se u ovom članku fokusirati na nastup političkih stranaka i političara na društvenim mrežama. Vidljivo je kako su mnogi političari i političke stranke prepoznale važnost društvenih mreža i dvosmjerne komunikacije, ali nažalost, mnogi i dalje griješe u osnovnim koracima.

Online strategija kao preduvjet

Prije nastupa na društvenim mrežama je potrebno napraviti online strategiju kako bi se tokom cijele kampanje zadržala konzistentnost i izbjegli mogući problemi.

obama_hub1

Prije svega mora postojati centar komunikacije koji će u svakom trenutku moći dati prave informacije na upite korisnika.
Decentralizirajte protok informacija i odluka jer se komunikacija na društvenim mrežama odvija u realnom vremenu.
Ključno je da osobe zadužene za društvene meže raspolažu sa svim relevatnim materijalima i da su dobro upoznati s materijom te da mogu plasirati sadržaje bez većih zastoja. Nakon što su postavljeni prethodno navedeni uvjeti možemo se baciti na odabir društvenih mreža!

Koje društvene mreže koristiti?

http://www.theblaze.com/blog/2012/12/04/just-a-photo-of-obama-tweeting/Na predstojećim lokalnim izborima bi političkim strankama i pojedincima u Hrvatskoj sugerirao da se fokusiraju na FacebookTwitter i YouTube. Ne kažem da su druge društvene mreže loše, ali jednostavno nisu prepoznate od strane korisnika na ovim prostorima u dovoljnoj mjeri.
Krenuti ćemo od Facebooka na kojem je trenutno registrirano preko 1.600.000 profila u Hrvatskoj. Otvorite Facebook stranicu, unesite sve potrebne informacije i kreirajte cover i profilnu sliku.  Nakon toga pokrenite Facebook oglase i izgradite zajednicu s kojom ćete komunicirati. Facebook oglasi su najbolji način da dovedete nove korisnike na vašu Facebook stranicu. Oglase možete, nakon što skupite veći broj korisnika, ciljano prikazivati isključivo onim korisnicima koji su lajkali vašu Facebook stranicu. Velika prednost Facebook oglasa je što ih možete prikazivati samo skupini koja je vama zanimljiva i to po godinama (svi oni koji imaju 18 i više, jer jedino oni mogu glasati) te lokaciji. Nema smisla da vaše oglase prikazujete u Zagrebu ako se natječete za mjesto gradonačelnika Splita.
 Na Twitteru se odvija dinamična komunikacija u samo 140 znakova. Značajan je iz razloga što su tamo prisutni novinari, političari i stručnjaci iz razno raznih područja. Za Twitter je potrebno vrijeme kako bi se uklopili i započeli komunikaciju, ali se kao društvena mreža ne smije zanemariti unutoč činjenici da je aktivno značajno manje korisnika nego na Facebooku. Preduvjet za bilo kakvu komunikaciju na Twitteru je poznavanje ”pravila” platforme o kojima više možete pročitati ovdje.
YouTube je idealno mjesto gdje možete pohraniti svoje video materijale te ih distribuirati putem Facebook i Twittera. Zašto plaćati skupe TV reklame ako za puno manje novce možete ostvariti puno veći efekt? Otvorite YouTube kanal, dizajnirajte ga sukladno vašem vizualnom indetitetu i krenite s plasiranjem sadržaja.

Komunikacija za vrijeme političke kampanje

Nakon što ste savladali pravila platformi uključite se u aktivnu komunikaciju s vašim potencijalnim glasačima. Pokažite ljudsku stranu jer društvene mreže nisu kanal za ”monologe” već je ključ svega dvosmjerna komunikacija. Odgovarajte pravovremeno na upite korisnika i nemojte zavlačiti, budite iskreni te ponudite rješenje.

https://www.facebook.com/barackobama?fref=ts

Izbjegnite ”službenost” i ”copy-paste” dugih priopćenja jer to nije način komunikacije na društvenim mrežama. Možete objaviti link s vaše web stranice, ali upitajte vaše korisnike što oni misle o tome te time potaknite komunikaciju.

 https://www.facebook.com/tomislav.karamarko?fref=ts

Identificirajte ključne teme o kojima pišu korisnici i uključite se u raspravu. Odgovarajte na njihove upite  i uključite ostale korisnike koji su postavili slično pitanje. Nepoželjnih komentara će biti, ali ih ne smijete brisati i ulaziti u svađu. Istražite sa čime su vaši potencijalni glasači nezadovoljni, komunicirajte s njima, a ako i nemate odgovor potrudite se doznati ga. Iza svakog negativnog komentara  može proizaći pozitivan PR, odnosno dobar glas o vama na društvenim mrežama. Uzmite u  obzir da su društvene mreže ipak jedan od najdemokratičnijihkanala komunikacije gdje se građani slobodno izjašnjavaju o svim problemima koji ih muče i često znaju biti ”malo slobodniji”. Naravno, korisnike koji vrijeđaju, psuju i ponašaju se nedolično ćete sankcionirati i zabraniti pristup vašim kanalima.

https://twitter.com/Rajko_Ostojic 
Ukoliko ste sudionik u TV emisiji najavite to na društvenim mrežama i pratite reakcije korisnika za vrijeme i nakon emisije.  Neka vaša Facebook stranica postane centralno mjesto gdje će vam se potencijalni glasači obratiti. Provjerite što se priča o vama putem twitter searcha i uključite se u komunikaciju! Sve govore, poruke, snimke iz TV emisija postavite naYouTube. Svi sadržaji će vam koristiti u komunikaciji s građanima i mogu dosta pripomoći kod pitanja koja se ponavljaju.
Ne dopustite da drugi kreiraju vašu priču na društvenim mrežama!
Društvene mreže služe kao izvrstan PR kanal. U realnom vremenu možete reagirati na objave medija i u kratkom roku napisati priopćenje koje ćete plasirati na društvene mreže. Većina medija danas plasira i preuzima sadržaje u realnom vremenu. Izgradite kvalitetan tim, neka vaša reakcija bude brza i kordinirana!

Portal Jutarnji.hr: Vuk Jeremić prijeti na Twitteru: 'Međunarodnim kriminalcima nanijet ću štetu koju nisu očekivali!'

Do izborne pobjede na društvenim mrežama!

Društvene mreže su danas postale dominantan oblik komunikacije. Kao što su uslijedile promjene u poslovanju, marketingu, novinarstvu i PRu, nastupile su promjene i u političkom životu. Obamina kampanja je najbolji primjer korištenja društvenih mreža u političke svrhe, a ovu temu je detaljnije obradio Marijan (Smash.com.hr) u članku pod naslovom  Barack Obama – prvi čovjek koji je iskoristio punu snagu interneta i društvenih mreža.  Još jedna zanimljiva kampanja nam stiže iz Zuricha, pod nazivom ”What Zurich needs”. Političari su preuzeli najbolje ideje koje su došle s Facebooka i odlučili ih realizirati.

Primjedbe

Popularni postovi