KAKO JE ŠERBEDŽIJA ZAPIŠAO BRIJUNE KAO SVOJ TERITORIJ


Što će Hrvatskoj Rade Šerbedžija?
 
Datum objave: 25. srpnja, 2012.
 
Glavni diler Angeline Jolie za Balkan, jugoslavenski glumac Rade Šerbedžija, i ove je godine dobio od hrvatske države tri i pol milijuna kuna za svoje kazalište na Brijunima.
Taj privatni dernek na kojem obitelj Šerbedžija i uži krug prijatelja ljetuju besplatno na račun poreznih obveznika, već je više puta dovođen u pitanje. Kada bi bilo tko u ovoj državi, od političara do bilo koga drugoga, državnim novcem uhljebljivao svoje najbliže, bio bi to škandal, nepotizam, itd. No, kada Šerbedžija u tom kazalištu daje svojoj ženi da režira, a djeci da glume, to nije nikakav problem.
Idealne kulise
Štedi se i reže na sve strane u ovoj državi, ali ne na Radi i društvu koje derneči u hotelu Neptun u kojem je kava 20 kuna - to je promocija kulture. Samo čije i koje? Rade Šerbedžija može biti dobar glumac, ali je beskarakteran čovjek. Kada je počela agresija na Hrvatsku, pobjegao je u Beograd (on bi rekao da se tamo zatekao). Tijekom cijele agresije nije riječ osude izrekao prema agresoru, ni kada je gorio Dubrovnik, ni kada je rušen Vukovar, ni kada su se događala klanja na Ovčari. Ali je zato u okupirani Vukovar išao snimati filma sa Žikom Pavlovićem, jer mu je takav razoren bio idealna kulisa!?
I danas na Brijunima Šerbedžiji je Hrvatska opet samo kulisa, ali ovaj put za novo bratstvo i jedinstvo te njegove sekte koja se na trošak ove države tamo godinama obžderava. Osim uhljebljivanja svoje obitelji, on je Brijune zapišao kao svoj teritorij na kojem se obnavlja kulturna tvorba prema ključu ravnomjernog sudjelovanja "svih naših naroda i narodnosti", pa je "Odiseja" radio u koprodukciji s kazalištima, doslovce, od Vardara pa do Triglava.
Taj njegov Ulysses ponajmanje je kazalište, jer mu šira publika pristupa zapravo i nema, samo odabrani, ono je utjelovljenje Šerbedžijinih političkih stavova umotanih u kulturu, oni su potraga za izgubljenim vremenom, Itakom zvanom Jugoslavija.
Politički projekt
Lepi Rade i njegovo kazalište je politički, a ne kulturni projekt. Simbolika Titovih Brijuna tome daje posebni štih. Jer sve hrvatsko što se na Brijunima događalo od devedesete naovamo dobilo je naziv "udruženi zločinački pothvat" na suđenju Gotovini i suborcima u haškom teatru. Sada Rade sa svojim kazalištem provodi deratizaciju nad brijunskim otočjem od tog hrvatskog kala. Hrvatska je u taj privatni dernek njegove sekte ulupala do sada desetine milijuna kuna, što "dezerteru" Radi nije nimalo neugodno s obzirom na odnos prema nedavnoj tragediji ove države koju je gledao iz Beograda. Što će uopće Hrvatskoj Rade Šerbedžija sa silnim novcem koji mu daje kao nagradu što joj je pljunuo u lice kada je krvarila, a on pobjegao, pardon, zatekao se tamo, na strani krvnika? Je li to neka promocija Hrvatske u svijetu? Ne, tko sjeverno od Šentilja uopće zna za to. Je li to neki doprinos zbližavanju kultura? Ne, to je sektaška zabava. Kojeg će onda vraga ta skupa Šerbedžijina igračka Hrvatskoj? Rade služi onoj raširenoj vrsti patološke nostalgije i politike koja ljudima treba sugerirati da je budućnost u prošlosti, a sve drugo je "udruženi zločinački pothvat". I umjesto Jovankina, uvali vam osmijeh Angeline Jolie.
Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Večernja molitva vlč. Zlatka Suca

ZNANJEM ĆEMO, A NE ORUŽJEM, STVARI PROMIJENITI NABOLJE

Karamarko usporedio Vladu sa zrakoplovom punim putnika, ali bez pilota i posade