GERILA MARKETING
"Pokret krumpira" širi se Grčkom
Kupovina
hrane direktno od proizvođača tipičan je način na koji Grci pokušavaju
umanjiti štetu od dužničke krize: u gradskoj vijećnici objavljuje se
prodaja, lokalno stanovništvo upisuje što želi kupiti, kontaktiraju se
farmeri, dogovara se vrijeme i mjesto - i prodaja bez posrednika počinje
Bankamagazin
Objavljeno 19.3.2012
„Pokret krumpira“, kojim se tisuće tona krumpira i drugih poljoprivrednih proizvoda prodaju neposredno kupcima širi se Grčkom.
Postoje neslaganja o tome kada i kako je točno počelo, ali profesor poljoprivrednog marketinga na solunskom sveučilištu Christos Kamenides siguran je da su on i njegovi studenti osigurali da priča potraje, piše Guardian o sve raširenoj praksi kupnje poljoprivrednih proizvoda u toj zemlji direktno od farmera, bez posredništva trgovina. „To je zato što su svi na dobitku“, kaže Kamenides. „Potrošači dobivaju kvalitetnu hranu za trećinu cijene u trgovinama, a proizvođači odmah dobiju novac“. Profesor i studenti osmislili su (ili doradili?) jednostavan sistem, uključivši lokalne jedinice, što je pokretu dalo legitimitet i službenu podršku. Dakle, u gradskoj vijećnici objavljuje se prodaja. Lokalno stanovništvo upisuje što žele kupiti. Kamenidasu se potom dostavlja popis i količina traženih proizvoda, a on i studenti potom zovu lokalne poljoprivrednike da vide tko može zadovoljiti potražnju. Potom se farmeri i kupci s traženim proizvodima pojavljuju na dogovorenom mjestu u dogovoreno vrijeme i – obavljaju prodaju, odnosno kupnju. Zadovoljni su i kupci koji dobiju domaće jeftine proizvode i proizvođači, koji inače znaju mjesecima čekati da im veletrgovci plate. Ohrabren uspjehom pokreta, koji su oduševljeno podržali mnogi gradonačelnici, Kamenides smišlja širi sustav koji bi mogao postati dijelom novoga modela za razbijanje začaranog kruga krize. Nezaposlenost je u Grčkoj 21%, a više od polovice mladih je nezaposleno. Minimalna plaća smanjuje se sa 750 na 500 eura. Zemlja je u recesiji petu godinu zaredom, a za bolje sutra očito trebaju nova rješenja. |
Primjedbe