DNEVNO.HR IZVJEŠĆUJE O OSLOBADJAJUĆOJ PRESUDI B. VUKUŠIĆU I PROTUDRŽAVNOM ODVJETNIŠTVU

DOJMOVI O 'PROTUDRŽAVNOM ODVJETNIŠTVU'

Sud je oslobodio Božu Vukušića kojeg dan danas proganjaju ostaci Udbe

'Danas, u 21. stoljeću, u samostalnoj Državi, optuženi sve svoje postupke i dalje tumači pod utjecajem UDBA-e, koja već desetljećima ne postoji, kao da je vrijeme za njega stalo na sredini prošlog stoljeća, kao da ne živi u sadašnjosti, nego u prošlosti', riječi su s kojima su tužitelji pokušali diskreditirati optuženog.

Bože Vukušić, jedini okrivljeni u slučaju otmica Petra Gudelja i pokojnog Blagoja Zelića, nije kriv za to kazneno djelo, prosudio je Županijski sud u Splitu, pod predsjedanjem sutkinje Ivone Rupić. Kako stoji u sudskoj odluci, na konačnoj je raspravi Vukušić ostao pri iskazu kojeg je dao davne 2000. godine.
- Dodat ću ovoj svojoj obrani i to da već punih deset godine ja i moja obitelj trpimo i prolazimo kroz jednu torturu i osobno sam izložen problemima kao i moja djeca zbog ovog kaznenog postupka koji se vodi. U odnosu na sve ono što sam ja napravio ne zaslužujem da se od strane državnog odvjetništva prema meni vodi ovaj postupak. Imam dojam da je to protudržavno odvjetništvo, a ne državno odvjetništvo. To je sve što ja imam kazati u svojoj obrani - obratio se Vukušić sudu.
Nakon toga, rekao je i da neće odgovarati na daljnja pitanja. Zauzvrat, tužiteljica je prokomentirala kako je Vukušićeva obrana neutemeljena te kako je usmjerena na izbjegavanje krivnje.
UDBA desetljećima ne postoji
- Potpuno su neutemeljene optuženikove insinuacije na zapisniku pri očitovanju o krivnji o politički motiviranom kaznenom progonu protiv njega i o bilo kojem izvanraspravnom utjecaju na tobožnju veliku brzinu postupanja - rekla je zamjenica županijskog državnog odvjetnika, Marina Matušan.
Umjesto da brani sebe, dodala je tužiteljica, optuženik okrivljuje druge, pa tako u medijima i na raspravama svjedoke, a u podnescima radi izuzeća, sud i državno odvjetništvo.
- Danas, u 21. stoljeću, u samostalnoj Državi, optuženi sve svoje postupke i dalje tumači pod utjecajem UDBA-e, koja već desetljećima ne postoji, kao da je vrijeme za njega stalo na sredini prošlog stoljeća, kao da ne živi u sadašnjosti, nego u prošlosti - kazala je također tužiteljica, govoreći i kako je nejasno zašto Vukušić pokušava sve prikazati kao urotu protiv sebe samog, kad se ne zna zašto bi on sam bio važan tako brojnim ljudima i institucijama.
Na kraju, ipak, sutkinja je odvagnula da je Vukušić nevin, dajući optužbi priliku da se žali na presudu u roku od 15 dana, o čemu će odlučivati Vrhovni sud.
U prilog argumentima tužiteljstva nije išlo ni svjedočenje samog otetog, Petra Gudelja, koji je u veljači ove godine potvrdio da netko želi Vukušića prikazati kao otmičara. Štoviše, tad je posvjedočio da mu je Vukušić spasio život.
Svita istaknutih jugoslavenskih 'špijuna'
- Mislim da je njega netko isturio kao počinitelja ovog djela, ali isto tako mislim da Bože Vukušić nije mogao sam raspolagati, utjecati na pedeset do sto ljudi koji su bili u jedinici i koji su se naravno izmjenjivali u stražama, dežurstvima i smjenama. Nije on imao ni ključ, ja tako pretpostavljam, od raketne baze u Žrnovnici. Želim istaknuti i reći to da sam ja njemu bio zahvalan jer mi je on spasio život - rekao je Gudelj pred sudom.
Inače, Gudelj i sada pokojni Zelić su bili djelatnici jugoslavenske tajne policije, a u prosincu 1991., odnosno siječnju 1992. godine su oteti i zatvoreni kako bih ih se navodno ispitalo o ubojstvu Brune Bušića, istaknutog hrvatskog iseljenika.
Tijekom suđenja, isticala se i svita sudionika, koji su za vrijeme bivše Jugoslavije bili u vrhu obavještajnih djelatnosti, Zdravko Mustač, Josip Manolić, Josip Perković i Mijo Deverić, te je cijeli proces dobio 'misteriozni' predznak tijekom kojeg se često ponavljalo zlokobno ime još zlokobnije jugoslavenske tajne policije - UDBA-e.

Primjedbe

Popularni postovi