DNEVNO.HR ANALIZIRA IZJAVE V. SINDIČIĆA O MOGUĆOJ UMIJEŠANOSTI B. BRADVICE U UBOJSTVO O. PALMEA

OTKRIVEN IDENTITET

Navodni ubojica švedskog premijera tvrdi da je nevin

Hrvat iz Čitluka Branko Bradvica tvrdi da ga svjedok Fokusa Vinko Sindičić tereti jer ga je istukao. Njemački list tužit će za 200.000 eura odštete.

Ivo D., kojeg je njemački list 'Fokus' temeljem svjedočenja Vinka Sindičića proglasio ubojicom švedskog premijera Olofa Malmea, zapravo se zove Branko Bradvica i tvrdi da s atentatom iz 1986. nema nikakve veze.
- Sjećam se da sam dva puta istukao Sindičića, kao udbaša prokazao sam ga baš u Novom listu početkom devedesetih i zbog svega toga on mi se godinama pokušava osvetiti. Postao sam mu opsesija. I nije samo Palme u pitanju, htio mi je podmetnuti i ubojstvo Joze Miloša - kaže Bradvica za Novi List.
Zadarski tjednik 'Hrvatski list' objavio je pravi identitet nekadašnjeg emigranta Bradvice koji je rodom iz Čitluka, a živio je i radio u Njemačkoj gdje mu je suđeno zbog ubojstva, preprodaje droge i prijevara. S današnjom zagrebačkom adresom, Bradvica je navodno je povezan s nekada visokorangiranim Udbašima poput Josipa Perkovića i Zdravka Mustaća, za kojima je raspisana međunarodna tjeralica zbog umiješanosti u likvidacije hrvatskih političkih emigranata.
Branko je u srijedu obavio dvosatni razgovor s državnim odvjetnikom Mladenom Bajićem u sjedištu DORH-a, gdje je, kaže, istražiteljima rekao da je za ubojstvo Palmea saznao iz Fokusa.
- Otkad je to izašlo, zvalo me samo iz Njemačke valjda 300 ljudi. I svima moram objašnjavati da su to gluposti. Nisam ja nikakav Ivo D. kojeg  je Udba plaćala da ubija po Europi kako bi diskreditirala Hrvate. U  Švedskoj sam bio četiri, pet puta, a za Palmea jedva da sam i čuo. Da je  ubijen saznao sam iz novina, ali nije mi bio naročito zanimljiv, pa sam  ga brzo zaboravio. Tek sam sad u Focusu vidio da je Palme ubijen kad  se sa ženom vraćao iz kina. Rekao sam to i Bajiću kojeg poznajem niz  godina - objašnjava bivši emigrant.
Bradvica o Fokusu: Ne znam kako su nasjeli, ali oderat ću ih
Bradvica u petak putuje u Njemačku i najavljuje tužbu protiv tamošnjeg lista 'Fokus' zbog klevete u kojoj će tražiti 200.000 eura odštete.
- Nije mi jasno kako su u tako uglednom tjedniku mogli nasjesti na tu tobožnju senzaciju, ali neka, oderat ću ih, to je sigurno - ispričao je Bradvica.
Ipak, ovo nije prvi put da se ovaj njemački Hrvat susreće s optužbama za smrt palmea. Još 1991. godine, kad je u ruke uzeo pušku kako bi branio Hrvatsku, jedan pripadnik MUP-a rekao mu je da je stigao dopis Interpola u kojem se traži od hrvatske policije da istraže gdje se na dan atentata na Palmea nalazio Bradvica.
- Sindičić je iz škotskog zatvora u kojem je bio zbog pokušaja ubojstva Nikole Štedula plasirao tu besmislenu dezinformaciju protiv mene. Onda je Sindičić kasnije tijekom suđenja za ubojstvo Brune Bušića, u kojem sam ja bio svjedok, ponovno govorio o mojoj povezanosti s Palmeom. Ja vam tog Sindičića dobro poznajem iz Berlina, pripadali smo istom društvu, ali ja sam bio za Hrvatsku, a on za Udbu. Sindičić je stalno govorio, ajmo nekog ubiti. Jednom je tražio da ubijem suprugu jednog Hrvata, a jednom nekog Muslimana, nisam to učinio - nastavlja Bradvica.
Prema Bradvičinoj priči, postoji i drugi njegov neprijatelj koji stoji iza napisa u Fokusu, a to je nekadašnji tajnik Vukojevićeve  komisije za utvrđivanje ratnih i poratnih žrtava i pisac brojnih knjiga o  djelovanju jugoslavenske tajne policije Božo Vukušić.
– Uskoro u Splitu Vukušiću počinje suđenje za otmicu Petra Gudelja,  a ja sam glavni svjedok protiv njega i zato me sada želi diskreditirati. Preko Hrvatskog lista i dosad me stalno napadao i zato vjerujem da  ima prste i u tom tekstu u Focusu. Ali, nema veze, ne bojim se ja njih,  znam da nisam kriv, to znaju i u njemačkoj tajnoj službi - veli Bradvica i dodaje kako ni sam nije svetac jer je 1971. godine u jednoj  berlinskoj gostionici pištoljem ranio jednog Hrvata nakon što ga je s kolegom napao palicama s leđa. Osuđen je na sedam godina i odslužio je zatvorsku kaznu.

Udbaš koji je ubio švedskog premijera Palmea nesmetano živi u Zagrebu

Primjedbe

Popularni postovi