Poruka križa

Ljudi umiru za ideale. Umiru za ono u što vjeruju. Ništa novo. Ali je i novo i drugačije kada „Jedan“ umire zato da bi svojom žrtvom otkupio čovječanstvo. To je zapravo glavna poruka Biblije i tko u to povjeruje - taj je spašen. Prošli puta sam pisao o tome kako se pokrenuti na svjedočenje i kako pristupiti ljudima. U Velikom tjednu, čini mi se prikladno ponuditi čitateljima ali i svim budućim svjedocima i evangelizatorima ogledni primjerak poruke križa, jednako prikladan, za svako „vrijeme kroz godinu“.

U Poslanici Galaćanima sv. Pavao piše: „Krist nas je otkupio od prokletstva Zakona postavši umjesto nas proklet“. Ovo - da je Krist bio proklet nije za svačije uši. Ali u Bibliji ne postoji utješnija rečenica jer u nastavku kaže: UMJESTO NAS! Za svaki prekršaj protiv Zakona tj. protiv bilo koje od deset Zapovijedi, kazna je - prokletstvo. Krist je došao na svijet, živio i umro na križu da preuzme prokletstvo čovječanstva na sebe. Istovremeno zastrašujuće i utješno, jer da se to nije dogodilo svi mi bi još bili pod vječnom osudom. Ovako, postoji rješenje za moj i tvoj grijeh bez obzira kakav on bio! Ljudi se raspadaju pod teretom grijeha i osjećaja krivice, i uglavnom ne znaju kuda bi s tim. Zato je važno da do njih dopre „poruka križa“. Ova strašna stvarnost, zapravo je nova nada za ispaćeno čovječanstvo.

Ali Isusova žrtva na križu ne pokriva samo kaznu za grijeh. Na križu se dogodila cjelovita razmjena: Bog umjesto čovjeka! Isus je bio popljuvan, gol i osramoćen. Tijelo mu je bilo unakaženo. Bio je odbačen od ljudi, od Boga udaren prokletstvom. Zašto sve to? Zato što je čvrsto vjerovao u ideal otkupljenja cijelog čovjeka iz ruke đavla. U Ivanovom Evanđelju piše da je Isus došao uništiti djelo đavla. To „djelo“ su grijeh, bolest, ratovi, bijeda i konačno - vječno prokletstvo. Od tada do danas svijet se nije previše promijenio na bolje. Sve nabrojeno je još uvijek tu među nama. Kako to? Odgovor je jednostavan. Ljudi više vole tamu nego svjetlo. Poruku križa ili ne žele prihvatiti, ili ne mogu, a u najgorem slučaju nisu je niti čuli. Zato, treba „vikati s krovova“ - čitaj svjedočiti poruku križa na sve moguće načine; osobno ali i putem medija: Isus je išao na križ za tebe i mene! Uzeo je naše grijehe na sebe, naše bolesti, našu bijedu i siromaštvo, naše podjele, ratove… da uništi djelo đavla! Kako sve to primiti u svoj život? Jednostavno je. Za one koji imaju barem zrno vjere u srcu, dovoljno je izreći jednostavnu molitvu: Isuse, ja vjerujem da si ti Sin Božji. Vjerujem da si išao na križ za mene. Vjerujem da si treći dan uskrsnuo od mrtvih. Priznajem da sam griješio. Molim te oprosti mi. Dođi u moj život i budi moj Spasitelj i Gospodin.

Ovakva molitva je čudesna. Neki ljudi su moleći na ovaj način istovremeno primili oslobođenje od ovisnosti ili fizičko ozdravljenje. Evo jedan primjer. Poznajem čovjeka koji je čuo poruku križa u zadimljenom kafiću. Do tada je bio mrzitelj vjere i kršćana. U istom tom kafiću se na kraju razgovora pomolio s nekim vjernikom koji mu je svjedočio. Izašao je van i sam kao vjernik, bez govorne mane koja je nestala za vrijeme spomenute molitve. Kako tako puno milosti u tako kratkom vremenu? Neka bude još jednom spomenuto: Isus je došao uništiti „djelo“ đavla, i ako Mu otvorimo svoje srce, On će doći u naš život s oproštenjem, ozdravljenjem i drugim blagoslovima koje je za nas zaslužio na križu.

To je, ukratko, poruka križa.

Dražen Bušić (vecernji.blog.hr)

Primjedbe

Popularni postovi