INDEX NAPADA PRIMORCA, GDJE JE ISTINA?


Ekskluzivno: Primorac je imao staž branitelja od 1991 do 1995. godine iako je bio u SAD-u

Tekst: I. Ćimić
Foto: Mario Pušić (Cropix)

PREDSJEDNIČKI kandidat Dragan Primorac imao je staž hrvatskog branitelja od 1991. do 1995. godine iako je većinu tog vremena proveo izvan Hrvatske odnosno u SAD-u. Index je posjedu dokumenta odnosno uvjerenja o statusu Hrvatskih branitelja zdravstvenim djelatnicima i djelatnicima u zdravstvu prema kojem Primorac ima status hrvatskog branitelja od 1. kolovoza 1991.godine do 30. kolovoza 1995. godine.

Odrekao se svih prava

Uvjerenje je potpisao predsjednik povjerenstva prim. dr. Slobodan Dešković, a Primorac ne poriče autentičnost dokumenta. Kako nam je prvo objasnio u telefonskom razgovoru, a kasnije i pismenim odgovorom potkrijepivši dokumentima Primorac tvrdi kako se davno odrekao svih prava koje proističu iz tog statusa branitelja.

Štoviše, Primorac nam je dostavio rješenje od 8. siječnja prošle godine iz kojeg je razvidno da mu je komisija ukinula razdoblje sudjelovanja iz Domovinskog rata te se briše iz baze sudjelovanja. Komisija je donijela takvu odluku na vlastiti zahtjev Primorca. No, puno zanimljivije je kako je zapravo Primorac uopće došao do statusa branitelja s obzirom da je većinu tog vremena bio u SAD-u.

Ostaje mu 1991. godina

"S obzirom da sam jedan od pokretača identifikacije tisuća žrtava Domovinskog rata, u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, DNA metodologijom, koju sam osobno uveo u RH, stavio sam se na raspolaganje kriznom stožeru Ministarstva zdravstva. Kako sam smatrao da se moja aktivnost vezane uz identifikaciju žrtava ne može izjednačiti s angažmanom branitelja koji su sudjelovali u obrani uputio sam dopis MORH-u da se odričem statusa vezanim uz odluku Kriznog stožera ministarstva zdravstva", objasnio je Primorac za Index dodajući kako je krizni stožer ministarstva zdravstva taj status dodijelio svim liječnicima koji su sudjelovali u aktivnostima vezanim uz obranu RH.

"Koliko znam tim sam postao prva osoba koja se odrekla iz vlastitih uvjerenja statusa koji sam dobio od MORH-a", kaže nam Primorac dodajući kako se ne odriče statusa dragovoljca Domovinskog rata, kojeg ima od 14. siječnja do 30. srpnja 1991. godine. Primorac ima i dokumentiranu izjavu zapovjednika pričuvnog sastava antiterorističke postrojbe Vlade Bužančića koja opovrgava izjave Andrije Hebranga o sudjelovanju Primorca u Domovinskom ratu.

Kako to HDZ dijeli statuse i kome?

"Udjel koji sam stekao u braniteljskom fondu zbog dragovoljnog javljanja u postrojbe rezervnog sastava hrvatske policije, odrekao sam se u korist Nacionalne zaklade za stipendiranje
učenika i studenata", kaže Primorac na kraju napominjući kako se od prvog dana zalaže da se objavi registar hrvatskih branitelja.

Iako nam to nije htio jasno reći, Primorac je uvjeren kako je dokument procurio od strane HDZ-a koji jedini imao uvid. No, čudi se, jer je poznat njegov stav o tom dodijeljenom mu statusu.

No, postavlja se na kraju pitanje, kome je zapravo sve vladajuća nomenklatura udijelila status branitelja i po kojim kriterijima?

Primjedbe

Popularni postovi