JOŠ JEDNO VIĐENJE NADOLAZEĆE KAMPANJE
(...) Moć personaliziranih lidera
(...) "Na kraju valja spomenuti još dvije stvari koje će uvelike utjecati na način vođenja predsjedničke kampanje te na ishod izbora. Prva je podrška velikih stranaka koja će sigurno doprinijeti grupiranju određenog broja glasova, no, teško da je to najvažniji faktor koji će odrediti pobjednika. Druga je Ivo Sanader. Odluči li se aktualni premijer kandidirati na predsjedničkim izborima, dinamika izborne kampanje kao i obrasci biračkog ponašanja bitno će se promijeniti.
Nacionalni kontekst izbora u posljednjih deset godina vidno se promijenio. Međutim, mijenjao se i globalni kontekst u kojem, kako navodi profesor Gianpietro Mazzoleni ‘politika sadržaja’ možda može biti dovoljan motiv biračima da iskažu podršku nekom kandidatu u istraživanjima javno mnijenja, no teško nekome može biti dovoljan motiv da izađe iz kuće, ode na biralište i glasa za nekog kandidata.
Mazzoleni vjeruje da je danas najveća moć u rukama personaliziranih lidera koji mogu potaknuti birače na akciju upravo zato jer mogu izazvati njihovu emotivnu reakciju.
To se prije svega odnosi na političare koji znaju kako koristiti komunikacijske alate i koji imaju uvida u zahtjeve i osjećaje birača, pogotovo u vremenu poput našega, kada utjecaj stranačke politike ubrzano opada, a tradicionalne ideološke podjele polako blijede. Zbog svega toga za pretpostaviti je da će, bez obzira na konačan popis kandidata, pa čak i na stranačku identifikaciju, na dolazećim predsjedničkim izborima pobijediti onaj koji uspije uspostaviti izravan i prisan odnos s biračima." (dr. M. Grbeša)
Primjedbe